Van Sanne kreeg ik de vraag om een huisstijlcheck te doen voor haar bedrijf FitFoodFab. FitFoodFab begeleidt mensen naar een gezondere versie van henzelf. Een familielid had geholpen met de basis van haar huisstijl en nu ze al wat langer haar bedrijf heeft vroeg Sanne zich af of er wel een eenheid is in de vormgeving.
Uit de huisstijlcheck volgden meerdere tips en verbeterpunten om haar huisstijl naar een volgend level te tillen. Een deel van de punten kon ze zelf oppakken en met een deel mocht ik haar helpen!
Allereerst heb ik het logo een upgrade gegeven, zodat het een geheel vormt qua uitstraling. In het oude logo waren dunne letters met afgeronde hoeken gebruikt en de naam was compleet in kapitalen geschreven. Het nieuwe lettertype sluit beter aan bij het icoon en de strakke elementen in de huisstijl.
Daarnaast heb ik advies gegeven over het gebruik van de lettertypes en een aanvullend handgeschreven lettertype gezocht om de huisstijl een persoonlijke touch te geven. De persoonlijke aanpak is kenmerkend voor FitFoodFab.
Met het nieuwe logo en lettertypes kon ik vervolgens meerdere materialen uitwerken:
In het drukwerk gebruikte Sanne al twee gekleurde groene vlakken met schuine lijnen. Deze stijl was nog niet terug te zien op de social media van FitFoodFab. Ik heb de vormtaal met de schuine vlakken en lijnen verder doorgevoerd en templates gemaakt voor Instagram stories, posts, en Pinterest pins. Hier kan ze o.a. quotes, nieuwe recepten en reviews van klanten laten zien.
Daarnaast ontwierp ik een template voor een recepten e-book waar Sanne zelf uit pagina-indelingen kan kiezen en eigen beelden en teksten in de opmaak kan plaatsen.
Voor het e-book heb ik voedingsiconen ontworpen voor koolhydraten, vetten, eiwitten, groene en fruit.
Ook heb ik diverse materialen op A4 formaat vormgegeven waar klanten bijvoorbeeld hun maaltijden en gewoontes op kunnen bijhouden.