Faundit is opgericht om verschillende (budget)lijnen op te zetten met goede, mooie en goedkope producten van gerecycled materiaal: de binnenkant van drankverpakkingen.
Over het ontwerp
Faund it? Faund it!
Je hebt de goede partij gevonden om mee samen te werken. Een die straightforward, betrouwbaar en responsible is. Dat moest naar voren komen in de nieuwe huisstijl voor Faundit.
Het symbool van het Faundit-logo is afgeleid van de gevouwen flap van drankverpakkingen. Het geeft het idee van een groene vlag of markering: Je hebt de juiste partij gevonden om producten in te kopen. Het kan daarnaast ook een verwijzing zijn naar een vogel, de roots van Faundit (Fauna Bird).
Het patroon is een herhaling van het Faundit symbool en een link naar het productieproces:
het samenvoegen van drankverpakkingen tot een nieuw materiaal.
Naast de complete huisstijl, heb ik ook de illustraties, visitekaartjes, e-mailhandtekening, sample box en website van Faundit ontworpen.
Een leuke opdracht voor een mooi merk, in samenwerking met Merklab, die de marketing en strategie voor Faundit op zich nam.
Je bekijkt de website hier: https://faund-it.com